FANDOM

Grise er 1 af 3 forskellige avlsdyr i Renæssancens kongeriger, ligesom de andre dyr kan du maksimalt have 4 dyr på den samme tid og du betaler 25 rigsdaler for hvert får.

Fodring Edit

Grise skal fodres hver dag for at give et større udbytte, og du kan vælge mellem at fodre dem med græs eller majs. Det er gratis hvis du fodre dem med græs, men så vokser de kun halvt så hurtigt, som hvis du fodre dem mod majs. Hvis du fodre med majs, skal du købe dem på markedet og have dem i din ejendoms varelager for at fodre grisene med dem.

Hvis du ikke fodre dine grise hver dag, vokser deres udbytte ikke og der er en chance for at de dør af sult, så husk altid at fodre dem.

Udbytte Edit

Du kan altid vælge at slagte en gris, men du kan kun slagte dem en af gangen og udbyttet bliver højere, hvis grisen er større når den bliver slagtet. Men en gris lever ikke for evigt, så du skal huske at slagte den før den dør af alderdom, for så får du ikke noget udbytte.

Grise giver slagte kød, når de bliver slagtet.

Beregning af udbytte Edit

En gris vokser gennemsnitligt med 5/18 slagte kød hvis du fodre dem græs og 5/9 slagte kød hvis du bruger majs. Du kan se på grisens form, hvor meget du får når du slagter den.

Slagtekød Udbytte (1. mark) Udbytte (2. mark)
Døende 0 0
Benet 1 0
Tynd 2 1
Normal 3 2
Kraftig 4 3
Buttet 5 4
Fed 6 5
Overvægtig 7 6

Husk at du skal have en kniv i din ejendoms varelager for at slagte et får.

Chance for død: Edit

For hver dag, efter grisen bliver 9 dage gammel, så er der en chance for at din gris dør, så det er op til den enkle griseavler, hvornår grisene skal slagtes.

  • Dag 1-9: 0%
  • Dag 10 : 2%
  • Dag 11 : 5%
  • Dag 12 : 19%
  • Dag 13 : 37%
  • Dag 14 : 53%
  • Dag 15 : 67%
  • Dag 16 : 78%
  • Dag 17 : 86%
  • Dag 18 : 91%
  • Dag 19 : 94%
  • Dag 20 : 96%
  • Dag 21 : DØD

Ad blocker interference detected!