FANDOM

I alle byer vil denne hellige bygning kunne ses over resten af byen. Kirken tilbyder en række af forskellige muligheder og forskelligt arbejde.

Mit sogn Edit

Under den første fane, er der en række forskellige muligheder, nogen tager længere tid end andre.

Mulige handlinger: Edit

Arbejd i kirken - 22 timer: Edit

Du kan bruge 22 timer på at arbejde i kirken, efter 22 timer vil du modtage 5 rigsdaler og 1 omdømme point. Dette bliver oftest kun brugt af nye spillere, som en af de eneste muligheder for at tjene omdømme point, mens højere niveau spillere, har flere og bedre muligheder for at tjene omdømme points og derfor ofte undgår at arbejde i kirken, da en lønning på 5 rigsdaler ikke kan betale sig.

Bliv gift: Edit

Spillet tilbyder mulighed for at blive gift med en anden spiller, dette kan du købe for rigsdaler eller tokens. Gennem kirken kan du blive gift med en anden spiller, ved at betale 100? rigsdaler og få en godkendelse fra den anden spiller.

Et bryllup fejres i kirken, med et 6 timers tidsrum, hvor der kan foretages rollespil mellem præsten, bruden, gommen og gæster. Det foregår ved at et vindue, der ligner når man går ind i en kro, og der er 3 pladser, en til præsten, en til bruden og en til gommen, det er fastlagte pladser med præsten i midten, og bruden og gromen på hver sin side. Selvom de ikke kan ses i billedet, kan der også komme gæster til et bryllup, de kan skrive i chatten under hele ceremonien.

RK1

Når brylluppet er overstået, vil det stå på din profil, at du har giftet dig med en anden spiller:

RK2

Efter brylluppet kan præsten i den by hvor brylluppet er foregået, vælge at velsigne brylluppet, den eneste forskel dette gør, er at det kommer til at stå på din profil:

Tiggeri: Edit

Tig: Edit

Du kan bruge en dag på at tigge ved kirken, dette er en meget usikker måde at tjene penge på, da dette kræver at andre spillere, giver penge nogen penge til tiggerne ved kirken. Alle de penge som kommer ind i løbet af dagen, vil blive fordelt blandt alle tiggerne, som sidder ved kirken. Så hvis der bliver givet 5 rigsdaler og i er 5 tiggere, vil i alle sammen modtage 1 rigsdaler.

Det bliver ofte frarådet at tigge ved kirker, da der normalt ikke bliver givet særlig mange penge til tiggere, da der normalt ikke er tiggere ved kirken. At arbejde i minen, eller et arbejde på rådhuset, vil normalt give en bedre dagløn end tiggeri.

Du mister også 1 omdømme point for hver gang du tigger!

Giv penge til tiggere: Edit

Du kan give penge til de tiggere som tigger rundt om kirken (se ovenfor), det koster dig 5 rigsdaler og har en 25% chance for at give dig et omdømme point.

Ligegyldigt om der er tiggere rundt om kirken eller ej, så vil du give dine 5 rigsdaler og da der ofte ikke er nogen tiggere, forsvinder de 5 rigsdaler blot fra spillet. Af hensyn til de 25% chance for 1 omdømme point, så vil du normalt modtage så mange omdømme points, at du ikke behøver at tænke over det.

Synd: Edit

Køb afladsbreve: Edit

Du kan købe afladsbreve i kirken for den angivne mængde rigsdaler, dette vil hjælpe til at mindske noget af din synd og samtidigt give nogle penge til din kirke. Prisen for et afladsbrev stiger for hver gang du køber et nyt, så det første kun koster 20 rigsdaler, mens det næste koster 40 rigsdaler.

Pengene som bliver brugt på afladsbreve bliver delt mellem det stift du køber dem i og Rom.

Skrifte: Edit

Udover at købe afladsbreve, kan du også mindske din synd, ved at skrifte til en skriftefader eller sognepræsten, dette vil reducere dine 2 største synder til til 0%.

For at kunne skrifte, skal der være en skriftefader, som bruger hele dagen på at skrifte for alle indbyggerne i sognet. Det vil normalt fremgå af kirken, hvornår denne skriftefader sidder, da han ikke kan lave noget andet den dag.

Når der sidder en skriftefader, så kan du vælge et 1 times tidsrum i løbet af dagen, hvor du vil skrifte for vedkommende. Du kan sagtens skrifte samtidigt med at du laver andet arbejde, så du skal ikke tænke på at din karakter ikke skal lave noget i det tidsrum!

Når du vælger hvilket tidsrum, du ønsker at skrifte i, så kan du også give op til 5 rigsdaler til kirken, som bl.a. kan bruges til at betale skriftefaderen.

Messen: Edit

To gange om ugen, kan byens sognepræst holde en messe for alle de mennesker i byen, som ønsker at komme og lytte. Søndagens messe ligger på et fast tidspunkt hver uge, mens byens præst kan bestemme tidspunkt og dato for den anden messe.

Når du deltager i messen vil du modtage:

  • En forbedring af dit humør
  • Du modtager en mængde tro (afhængigt af hvor meget tro du har i forvejen)
    • En højere tro giver dig mindre tro fra messer

Når du har deltaget i messen, så vil du kunne give op til 5 rigsdaler til kirken, du vil finde knappen for dette, på det samme sted, som der hvor du deltog i messen.

Messen bliver kun gennemført, hvis sognets præst har forberedt den. (Denne handling kræver intet andet end et tryk på en knap!)

Besked fra sognepræsten: Edit

Denne besked kan ændres af sognets præst efter behov, men der er en række ting, som kan være gode at skrive i den:

  • Kort om troen i kirken (F.eks. den Aristotiske Kirke)
  • Henvisning til hvor Kirkens forum er
  • Hvornår skriftestolen er åben
  • Andre ting som er relevant for din kirke i lokalsamfundet.

Ad blocker interference detected!