FANDOM

Den aller øverste ledelse af et kongerige er kongen.

Valg af konge Edit

Der vil altid være en konge i et land, og vis en konge dør vil der hurtigst muligt komme en ny en. Det er ikke alle som kan stemme til valget af konge, det er kun landets øverste ledelse og kirken (+ Premium bruger) som har mulighed for det, jo højre en plads du har, jo flere stemmer har du:

  • Hertug/Hertuginde: 30 stemmer
  • Medlem af rådet: 5 stemmer
  • Borgmester: 3 stemmer
  • Præst: 2 stemmer
  • Biskop: 5 stemmer
  • Ærkebiskop: 7 stemmer
  • Premium af sværd: 1 stemme

Valg forløb Edit

  • 1. Du har 1 måned til at mælde dig ind i kampen som konge, det koster 1000 RD og kræver at du er i lvl 3.
  • 2. Når den måned er gået, vil afstemningen begynde, og de 3 personer med flest stemmer vil gå videre til 2 runde.
  • 3. I 2 runde, kan du stemme igen, vis du har stemmeret til kongevalg.
  • 4. Vinder af 2 runde vil blive den nye konge.

Vis der kun er 1 person som melder sig til valget, vil den person automatisk blive den nye konge, uden kamp.

Konges job og magt Edit

I forhold til rådet, har kongen ultimativ magt over hele kongeriget, der er ikke nogen som er højre en ham/hende. (Nogen mener at kirken har højere magt). Konges opgave er at lede landet bedst muligt, han bestemmer over alle/det råd som er i landet.

Død Edit

En konge vil automatik blive syg og dø efter 6 måneder, derefter han 2 muligheder:

  • 1. Ændre navn på sin karakter, og beholde alt andet. Men kan ikke stille op til at blive konge igen.
  • 2. Dø, og starte forfra med en ny karakter, mister alt men kan blive konge igen. (Her får du din egen grav i spillet)

Derefter vil der starte et nyt valg.

Ad blocker interference detected!