FANDOM

Alle karakterer på niveau VI eller derover kan blive præster (eller diakon, hvis man ikke følger kirkevejen) ved at blive vagt for en 45 dages periode, hvorefter der blive udskrevet et valg, hvor alle har muligheden for at stille op, men følgere af kirkevejen får en 50% bonus til stemmer.

Præsters vigtigste opgaver er at holde messen i kirken to gange om ugen og at holde skriftestolen åben for alle sognets indbyggere, så de kan bekende deres synder.

Præstens opgaver Edit

Præster har fået en del opgaver at lave i byen og det er derfor vigtigt at der er en præst i hver by.

Messen Edit

Præster kan forberede to messer om ugen, som karakterer der er tilstede i byen kan deltage i. Forberedelsen af en messen kan ske fra dagen efter den forrige messe og frem til den næste messes afslutning.

Den første messe ligger altid om søndagen, men det er op til præsten hvornår på dagen den skal ligge. Mens den anden messe kan ligge på en hvilken som helst dag i ugen, på et tidspunkt som præsten vælger.

Det kan være en fordel ikke at ligge den anden messe mandag eller lørdag, for så er der meget lidt tid, til at forberede den næste messe.

Hvordan bliver man præst? Edit

Det er ikke det samme at være præst alle steder, da der er forskellige religioner, over hele spillet. Men den mest kendte er Aristokratiske kirke, som spillet primært er centreret om.

For at blive valgt til præst skal du være niveau VI, for at stille op til præstevalget i byen, som bliver afholdt hver 45 dag.