FANDOM

For at studere skal du besøge universitetet, som ligger på fogedens område. At studere omfatter både at lære nye studie og forbedre allerede lærde studier.

Der er flere forskellige måder at studie på:

  • Forlæsninger
  • Selvstudie
  • Studiebøger

Alle studier bliver beregnet efter procent (%), hvor 100% betyder at du har færdiggjort studiet og 0% betyder at du ikke er begyndt endnu. De fleste studier kræver at du har gennemført andre studier, så vær altid opmærksom på du har alle kravene til et studie før du begynder.

For at undervise andre karakterer, skal du have gennemført studiet du vil undervise i 100%.

Forbedring af studier Edit

  • Når du studerer selv, får du fra 1% til 3%. (+100% med adelig af kappen og +20% med +255 intelligens)
  • Når du studerer hos en professor, får du fra 4% til 6%. (+100% med adelig af kappen og +20% med +255 intelligens)
  • Sprog: Se længere nede på siden!

==
Liste over alle studier == Listen over studier er meget lang og det tager flere år at lære dem alle sammen, og vær altid opmærksom på hvad tidligere studier det kræver, så du ikke studere forgæves.

Korte guides til alle studier: Edit

Her er en liste med links til guides over alle studierne:

Liste over stats studier: Edit

Liste over hærens studier: Edit

Liste over søfarts studier: Edit

Liste over kirkelige studier: Edit

Liste over medicin studier: Edit

Liste over sproglige studier: Edit

Liste over andre studier: Edit

Sprog:Edit

Sprog er svære at studere end andre studier, når du skal lære et sprog gælder det om at have en lærer som ved mere om sproget end dig. Jo længere i er væk fra hinanden, jo mere kan læreren give dig.

I sprog kan man dog undervise selvom man ikke har 100%, men det vil bare sige, at dem som kommer til lektionen, ikke vil få nær så meget ud af det, men dog vil få noget ud af det.

Noget man skal være opmærksom på er, at når du runder 90% i et sprog, kan der være flere gange hvor du får 0% når du har været til en lektion, derfor kan det være at man skal gå til mange lektioner får du kommer helt op på 100%.

Man kan heller ikke studere et sprog alene, det kan kun læres under lektioner. Dette gør det svære at lære det, da det kræver en lærer som er højre end dig selv.

Ad blocker interference detected!